Kedves Szülõk!

Iskolánk a 2016/17. tanévben csatlakozott a Müpa Partneriskola-programhoz.

Müpa

A program kínálta lehetõségekkel élve iskolánk csoportos látogatásokat szervez a Müpa kifejezetten fiatalokat megszólító elõadásaira. A figyelemfelkeltõ, ugyanakkor magas mûvészi értéket hordozó elõadások élményével is inspirálni szeretnénk tanítványainkat a mindennapok gyakorlatában, illetve igényt ébreszteni a kulturális értékek megismerésére. Iskolánk kapcsolattartója 2016 szeptember 1-jétől 2019 augusztus 31-ig Nagyné Kovács Mariann hegedû- és kamarazenetanár, 2019 szeptember 1-jétől Demeter Béla Istvánné szolfézstanár.

 

Mus-e foglalkozás az iskolában- Karácsonyi várakozás…

Karácsony előtt az adventi időszakban egy csodálatos meglepetésben volt részünk! Mariann néni szervezésében a tököli könyvtár termében a sajátos nevelési igényű tanulók részt vehettek egy interaktív foglalkozáson, melynek témája Jézus születése volt. Ebben a rohanó világban nagyon üdvözítő, és felüdítő volt, hogy nem csak az ajándékok mennyiségéről, türelmetlenségről, bosszankodásról, rohanásról hallhattunk a várakozás ideje alatt, hanem ezen ünnep valódi lényegéről, értékéről. Öröm volt látni, hogy a gyerekek megértették, hogy miért is olyan fontos ünnep a családok életében a Karácsony. Az előadók kedvessége, türelme, empátiája még élménytelibbé tette számunkra e foglalkozást.

Köszönet érte! Dani Szilvia tanárnő

2017. december 11-én 11 órakor kerül sor iskolánk szolfézstermében

a Müpa iskolába kihelyezett Mus-e foglalkozására, mely alkalommal SNI tanulóink számára kívánunk nyújtani élményt.

A csoport pedagógusa: Dani Szilvia tanárnő

 

A Müpa a következőképp fogalmazza meg honlapján a foglalkozás lényegét:

„A MUS-E (Musique-Europe) mintaprogram a neves hegedűművész és humanista gondolkodó, Yehudi Menuhin kezdeményezésére 1993-ban indult útjára az Európai Unió égisze alatt. A művészeti-nevelési program lényege, hogy a gyermekek a művészek révén olyan impulzusokat kapnak, amelyek érzékennyé teszik őket a külső világ különféle jelenségeinek befogadására, értelmezésére és újraértelmezésére, továbbgondolására.”

Igazi élményt jelentett mindannyiunk számára a javarészt még a Zeneakadémián tanuló fiatal mûvészek által adott koncert a Mûvelõdési Központ és Könyvár Kamaratermében. Hegedûn, zongorán, klarinéton, barokk furulyán, népi furulyán, sípon és dudán hallhattuk Kodály Zoltán és Bartók Béla mûveit. A koncert elsõ darabja után, amely lélegzetelállítóan finoman induló klarinétszóló volt, rögtön egy matekfeladványt kaptak a gyerekek a klarinétmûvész Bartek Zsolttól. A Kodály születési éve, az 1882 és a jelen 2017. év közötti különbséget gyorsan kiszámolták a gyerekek, rá is jöttek: Kodály születésének 135. évfordulóját ünnepeljük ebben az évben. A változatos zeneszámok és a közbeiktatott játékok a koncert végéig ébren tartották a gyerekek figyelmét, ami önmagáért beszél az élmény tekintetében. A két világhírû magyar zeneszerzõ népzenegyûjtõ munkássága emlékezetesen került bemutatásra. Még az okostelefonokat is bekapcsolhatták a gyerekek arra a pár percre, amíg õ maguk is, felkérést kapva, „gyûjtõmunkát” végezhettek az egyik darab hangrögzítésével. Örülünk ennek az ingyenes, a mûvészeti iskola székhelyén bemutatott koncertnek. A lehetõséget a tavalyi iskolai Müpa- koncertlátogatásainkkal összegyûjtött bónuszpontok ellenében kaptuk. Ez alkalommal nem csak a mûvészeti iskolás gyerekek vettek részt hallgatóként, hanem az általános iskola jutalmazott tanulói is, köszönjük az iskola részérõl az együttmûködést.

N Kovács Mariann hegedû-, kamarazene-tanár,

 

2017.05.11– én, csütörtökön iskolánk 45 gyerekkel részt vett a Mûvészetek Palotájában Novák Péter – Üzenet a Földrõl címet viselõ rendhagyó tanóráján. A Kultúrpart elõadása provokatív volt és állásfoglalásra késztetett, a gyerekek figyelmét egy pillanat alatt megragadta, s nem is eresztette , én úgy gondolom, még az elõadás utánra is kaptunk „tananyagot”, hogy legyen min gondolkodnunk. Kitûnõ zenészek, táncosok segítették, támogatták és színesítették Novák Péter gondolatait, a látvány, a tánc, a vetítés és a közvetlen kommunikáció hangos vélemény-nyilvánításra ösztönözte a gyerekeket. Weöres Sándor gondolatai remekül passzoltak a fenntartható fejlõdés megismertetéséhez és népszerûsítéséhez.                                                                                                           

Hálás köszönettel : Demeter Marika