A koronavírus- járvány miatt elrendelt digitális munkarendben a mindennapi életünk megszervezéséhez, átszervezéséhez különleges időbeosztásra, leleményességre, kitartásra és nagy összefogásra volt szükség. Az iskolai, a munkahelyi feladatok, a család szükségleteinek ellátása otthonaink keretein belül mindannyiunk számára kihívást jelentett.

Az oktatás nem rendelkezett tapasztalatokkal, amelyeket ebben a helyzetben meggyőződéssel alkalmazhatott volna. Ám sokszor nem gondoljuk, mi mindenre vagyunk képesek. Iskolánk tanárai egyik napról a másikra, az egyéni ismereteket és javaslatokat megosztva egymással, kialakították a leghatékonyabbnak ígérkező digitális oktatási módszereket.   

Bár a négy művészeti ág tanítása távoktatásban különböző lehetőségekkel valósulhatott meg, és mára már tökéletesen látjuk a módszer hátrányait is egyik vagy másik területen, általánosságban nagy elégedettséggel értékeljük az elmúlt időszakot.

Legfőbb eredményünknek tekintjük a gyerekek motivációjának fenntartását, a főtárgyukhoz - a néptánchoz, kortárstánchoz, a képzőművészethez, a zenéhez, a hangszerükhöz való ragaszkodásuk folyamatosságát, az órákon való részvétel örömét és a következő tanévi személyes találkozások várakozva várását.

E sikereken felül iskolánk tanárai a gyerekek tudásának megtartásáról, sok esetben jelentős tudásszint emelkedésről, vagy például a zenei tanszakokon, technikai fejlődésről számoltak be.

Még a korlátozás idején, de már közterületen engedélyezett tököli városi ünnepségen két alkalommal vett részt iskolánk ünnepi műsorral.  A Hősök napja ünnepségen népi énekes tanulónk, Kénoszt Barbara, június 4-én a 100 éves trianoni megemlékezésen iskolánk volt növendéke, a jelenleg zeneakadémiai hallgató, Lerner Júlia énekében gyönyörködhettünk.  

Lezárva a távoktatás időszakát, elismerés és köszönet jár iskolánk minden tanárának a fárasztó munkában való kitartásáért, módszereik fejlesztéséért! Gratulálunk minden tanítványunknak munkájukhoz, önállóságukhoz a távkapcsolatban, valamint örömünket fejezzük ki a sok, szeretetteljes pillanatért! Végezetül de nem utolsó sorban hálásak vagyunk a szülőknek, nagyszülőknek, gondviselőknek az áldozatos, segítőkész munkájukért a művészeti órákra való felkészülés támogatásában, a kisebb gyerekek személyes segítéséért a munkahelyi és a családi helytállás mellett!

 

Élményekkel teli nyári napokat és jó egészséget kívánva a viszontlátásig:

Nagyné Kovács Mariann

intézményvezető

 

 

A "Rajz egy mosolyért" , a korlátozás idejében egy kis önkéntes örömszerzés és városszépítés céljára meghirdetett felhívásunkra nagyon sok gyerek készített alkotást, amelyeket kitettek a kerítésekre, erkélyre, a ház falára.

Öröm volt látni a város közösségi internetes felületén is a beküldött fotókat. Köszönjük a "lelki táplálékot", amit a sok szépséges rajzon, festményen keresztül kaphattunk mindnyájan! Alább egy montázst mutatunk be. Minden alkotást talán nem tudtunk részletében sem megjeleníteni rajta minden igyekezetünk ellenére. A csodálatos hangulatot mindenképp sugározza.

 

 

 

 

   Jelentkezési lap letöltése minden tanszakhoz ITT.

  Táncoktatás kérése-szülői nyilatkozat letöltése ITT.

 

 

Tisztelt Szülő/Gondviselő!

 

A koronavírus járvány elleni minél hatékonyabb védekezés érdekében a Kormány március 16-ától elrendelte az iskolákban a tantermen kívüli, digitális munkarendre való átállást. Ezzel kapcsolatban először is szeretném megköszönni Önnek, hogy ebben a mindannyiunk számára nagy kihívást jelentő helyzetben helytállásával és támogatásával segíti gyermekét, gyermekeit abban, hogy iskolai feladataikra, a tanulásra tudjanak koncentrálni. 

Röviden szeretném tájékoztatni Önt az új munkarendre való átállás első hetének tapasztalatairól. 

Az átállást megelőző napok várakozása után az iskolák döntő többségében nagy lelkesedéssel vágtak bele a tanulók és a pedagógusok is a tantermen kívüli, digitális oktatásba. Úgy látjuk, a pedagógusok nagyon komoly aktivitást mutatnak az online platformokon, nagyon sokat dolgoznak azért, hogy a veszélyhelyzet ellenére gyermekeinknek a lehető legtöbbet adják, ezért mindannyian köszönettel tartozunk nekik. A tanulók számára is nagy élményt és tanulási lehetőséget kínál az új módszer, bár sokaknak hiányzik az iskola és a barátok, köztük olyanoknak is, akik esetleg eddig nem is szerettek oda járni. Ez érthető, ilyenkor látszik, hogy az iskoláknak a tudás és a különféle kompetenciák átadásán túl milyen fontos szerepe van a közösségek megteremtésében. 

A tantermen kívüli, digitális munkarendre való átállást azzal is igyekszünk segíteni, hogy az

Oktatási                                                       Hivatal                      honlapján

(https://www.oktatas.hu/kozneveles/ajanlas_tantermen_kivuli_digitalis_munkarendhez/) ajánlást tettünk közzé, amely rengeteg használható digitális tananyagot, a tanulók virtuális együttműködését segítő internetes oldalt tartalmaz. Ezt az elmúlt napokban több százezren nézték meg, amit nagyon köszönünk. Az ajánlás fejlesztése és bővítése folyamatos. 

Az új munkarend első napjai azt is megmutatták, hogy az átállás a tananyag mennyiségét jelentősen újra szabta, a felénk érkező jelzések szerint jelenleg néhol túl soknak tűnik, néhol pedig a vártnál alacsonyabb az aktivitás. Ezzel kapcsolatban az Oktatási Hivatal honlapján közzétett ajánlásban kértük a tanárokat, hogy figyeljenek oda a tanulnivaló mennyiségére, de teljesen természetes, hogy kell egy kis idő, amíg a kiadott tananyag nagyságrendje mindenhol beáll. Amennyiben Ön úgy érzékeli, hogy az Önök iskolájában aránytalanul nőtt a korábbiakhoz képest a tanulnivaló mennyisége, kérem, ezt helyben egyeztesse a szülői szervezet az iskola vezetésével. 

A tanulás azonban nem csak digitális eszközökön történhet, hiszen feladatokat, olvasnivalót a hagyományos tankönyvekből is fel lehet adni. Emellett az M5 tévécsatorna iskolatévé lett, és minden nap a tanulásban segítséget jelentő műsorokat ad. Hisszük, hogy a digitális tananyagok, a rendelkezésre álló digitális eszközök és a gyerekeknél lévő tankönyvek, a TV adások és a központi módszertani segítség együttesen mindenki számára lehetővé teszi a tanulást ebben a rendkívüli helyzetben. 

Ahogyan a Kormány erre vonatkozó határozata is kimondta, amennyiben a szülő azt indokolt esetben (például munkavégzése érdekében) igényli, a területileg illetékes tankerületi központ megszervezi a kiscsoportos gyermekfelügyeletet. 

Arról is tájékoztatom, hogy kértük az iskolák vezetőit az iskolapszichológusok feladatkörének átgondolására és arra, hogy az előttünk álló időszakban telefonos vagy online megoldások segítségével nyújtsanak mentális segítséget azoknak a gyerekeknek, akik nehezebben birkóznak meg a tartós otthonlét, a bezártság, illetve a járvánnyal kapcsolatos megterhelő hírek okozta lelki megpróbáltatásokkal. 

Tisztelt Szülő!

Szeretném még egyszer megköszönni Önnek eddigi segítségét! A jelenlegi helyzetben nagyon fontos, hogy gyermekeink élete a lehető legszervezettebben folytatódjon, hogy energiáikat és figyelmüket a tanulásra fordítsák, és ebben minden támogatást megkapjanak. Ennek fenntartása közös felelősségünk, amelyhez további kitartását és együttműködését kérem. Egyúttal tájékoztatom, hogy a jövőben is igyekszem Önt tájékoztatni a tapasztalatokról és a legfontosabb tudnivalókról.

 

Budapest, 2020. március 23.

 

 

Dr. Maruzsa Zoltán

köznevelésért felelős

államtitkár